"don't walk away...in silence"

środa, 4 marca 2009

[*] Philip Kindred Dick

Trochę spóźniony post (Dick zmarł 2 marca jak zresztą widać na załączonym obrazku), ale czy to ma jakieś znaczenie? Twórczość Dicka wywarła na mnie wielkie wrażenie (co uwidacznia się całkiem niezłą kolekcją jego książek na mojej półce), uwielbiam jego opowiadania za oryginalność, nagłe zwroty akcji wywracające nasze postrzeganie świata do góry nogami, pytania o to co to znaczy być człowiekiem i co to jest rzeczywistość, umiejętne i ciekawe wplatanie teraźniejszości w przyszłość oraz...czy ktoś to jeszcze czyta? eh...po prostu uwielbiam jego opowiadania :) Niektóre powieści Dicka są genialne, inne "tylko" bardzo dobre, dużo też niestety napisał "średniaków", ale nawet te książki mają w sobie coś co sprawia że i tak czytam je z przyjemnością - rozmyślania o Bogu, wierze, człowieku, człowieczeństwie, społeczeństwie, relacje damsko - męskie, filozofowanie, narkotyki, psychologia itd.

Dick zmarł po serii wylewów.
Zostawił (prócz rodziny) powieść "The Owl in Daylight" niedokończoną (kończy ją teraz ostatnia żona Phila - Tessa - jej blog). Przyznam szczerze że nie jestem przychylny temu pomysłowi.

2 komentarze:

Marinh00s pisze...

Cześć Cyprien

Nie mogę znaleść adresu email, więc piszę tutaj.

Całkiem niedawno odkryłem Twojego bloga, widzę, że bardzo lubisz książki Phila i masz na ten temat jakieś pojęcie :)

Byłoby miło gdybyś zarejestrował się na moim forum philipkdick.iforums.pl - to jedyne takie miejsce poświęcone Philipowi. Myślę, że twoja osoba jest temu forum potrzebna.

Zachęcam cię również do przeczytania wywiadu z Tessą, który przeprowadziłem dość niedawno. Wywiad narazie jest widoczny tylko dla stałych czytelników mojego serwisu o Dicku.
http://www.dickiangnosticism.prv.pl/swiadectwo.html

Zapraszam i liczę na odpowiedź.

Cyprien Kurohata pisze...

Przyznam, że Twoja wiadomość bardzo mile mnie zaskoczyła. Cieszy mnie że ktoś w końcu założył forum o Dicku w języku polskim. Z pewnością się zarejestruję.

Dzięki za ten wywiad, a w szczególności za pytanie dotyczące donosu na Lema. Kiedyś długo się zastanawiałem dlaczego to zrobił.

Mój e-mail - milosnikkoniolubagrubasa@interia.pl :)